Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 4 augusti 2008

Måndag

Jag har blivit fet under semestern. Men inte så fet som jag trodde. Skönt. Eftersom en ny träningssäsong startar nu. Hälsosam mat väntar. Löpning. Styrketräning. Proteinpulver som smakar kamelstjärt. Härligt.

Jag återupptäckte alkoläsken under semestern eftersom jag hann bli trött på öl. Varför kallas det alkoläsk? Det låter negativt. Alkisläsk. Som att man måste ha problem med spriten för att få dricka det. Och att det skulle innehålla någon skum alkisblandning. Typ Explorer blandat med Vira Blåtira. Serveras bäst ljummen i källarförråd, t-banestation eller i trailerpark. Rekommenderas till alla former av upphittade matrester. Men kommer bäst till sin rätt till snattad färdigmat.

Jag har kört bil också, ibland långsamt. Irriterande semester-sakta. Jag körde till och med långsamt till jobbet i morse. Kanske trodde jag att jag skulle köra så långsamt att jag inte skulle hinna fram innan dagen var slut. Och att jag redan på min väg till jobbet kunde vända hemåt för att klockan hunnit bli fem.

Jag har läst två böcker under ledigheten. Riktiga böcker. Utan färgglada bilder och stor text. Jag har inte använt en dator på två veckor. Jag har löst korsord istället. Som en pensionär. Men korsorden var för barn. Jag har badat tre gånger. En gång i havet och två gånger i en riktig sjö. Utan eluppvärmning. Jag har bränt mig i solen som vanligt. Men jag ser hellre ut som en kassler med psoriasis än använder solfaktor. Min fru har slutat säga till mig. Hon skakar bara tyst på huvudet. Hummar för sig själv.

Och så har vi varit på en Outlet i Österlen. Där köpte jag en nästan rosa skjorta. För att matcha bloggen.

Inga kommentarer: