Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 11 augusti 2008

Singel

Jag är äntligen singel efter 10 år. Jag har kämpat. Skrikit svordomar. Kastat saker. Brutit sönder saker. Men nu är jag där. Nere på 9.8 i handicap. Singelhandicapare. Efter en fantastisk golfrunda i lördags på 6 över par (totalt 79 slag) på Bro-Bålsta GK kammade jag in 41 poäng och en sänkning från 10.8 till 9.8 i hcp. Målet är nu nått. Jag är nöjd. Nu kan jag fokusera på att behålla humöret på banan istället. Det blir svårt. Men det är iallafall ett nytt mål. Ouppnåligt? Antagligen.

Efter rundan firade vi med italiensk piratpasta med skaldjur i mängder. Mat för ett kompani. Men med tre hungriga golfare så var det inga problem att rensa kökets största uppläggningsfat bystat med nykokt pasta med blåmusslor, bläckfisk, räkor med vitlök och färsk chili. Sköljdes ner med ett par flarror rosé och vitt. Det bådar gott inför höstens Italienresan. Jag kan fortfarande äta. I mängder. Så fortsättningsvis lagar jag italiensk mat varje lördag. Med recept från min italienska kokboksbibel. Det blir en form av träningsläger inför resan. Det gäller att pricka formen till i oktober. Men fram tills dess är det äta som gäller. I allafall varje lördag.

1 kommentar:

Anonym sa...

I Bålsta finns en bagguppfödare som har satt i system att att dubbelblåsa på vart fjärde andetag. Hela sin vakna tid håller han på. hhhh schhhh hhhhh schhhhh hhhhh schhhhh hhhhh schh-schhh.