Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 23 oktober 2008

Nya kärran



Nästan som en födelsedagspresent kom så till sist nya kärran. Som en västerländsk kvinna i övergångsåldern skulle säga på sitt besök i Gambia; stor, svart och alldeles underbar!
Med massor av härlig ny teknik som fungerade alldeles utmärkt och mycket enkelt. Jag behöver aldrig mer ta fram mobilen när jag sätter mig i kärran. Blåtanden i bilen tar hand om allt. Behöver bara trycka på en knapp på ratten för att svara eller ringa ut. Eller med röststyrning. Telefonboken skickade jag enkelt över med blåtanden till bilen. Så jag ser direkt på stereons display vem som ringer. Allt medan mobilen tryggt ligger kvar i fickan. Alla trassliga handsfreekablar är ett minne blott.
Jag behöver aldrig mer röra om i soppan heller, utan jag kan koncentrera mig på att hytta med båda nävarna åt alla bojstenar i trafiken. Skönt. Och med den höga markgången får jag dessutom möjlighet att se ner på folk. Med ett Göran Persson drygt flin på läpparna.

Ikväll äter jag och frugan italiensk middag på Den gamle och havet för att fira min xx:e födelsedag. Jag tar med partyhatt, tårtspade och piratlapp för ögat.

4 kommentarer:

Unknown sa...

Grattis och Välkommen i Club Nissan!

Hegge sa...

Tacktack!

Andy sa...

Grattis på födelsdagen!!

Hegge sa...

Tack å bock!