Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 27 oktober 2008

Omstart

Nu är det slutfuskat. Sedan Italienresan har det fuskats en aning med både träning och kost. Framför allt kosten. Och förra veckans träningar försvann som bekant tillsammans med synen på höger öga. Men nu är jag fit for fight igen för både styrketräning, löpning och innebandy. Synen är tillbaka. Innebandybrillor är inhandlat. Ett läckert pannband är inhandlat. Benskydden är nypolerade. Jag har låtit skruva fast en ryggplatta direkt i mina kotor. Jag har låtit gjuta ett fundament i elastiskt plastikpadding runt min skalle. Jag har kalsonger av kevlar. Strumpor av stålull. Byxor av bältdjur. Tröja i armerad oxpungskinn. Och slutligen kommer jag att stoppa händerna i två stycken piggsvinsarslen som handskar. I morgon spelar jag innebandy igen.

Inga kommentarer: