Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 22 oktober 2008

Ring of death II

Jaha. Spelade innebandy igår. Nya skador. En slagskott i ögat från en och halv meters håll från en frustande finne. Rakt i mitt högra öga. Blind som en packad mullvad fick jag skjuts hem till frugan som värmde upp Klabbes surfarbuss (tack Claes), redo att åka till St:Eriks ögonakut. Väl hemma tittade jag mig i spegeln (med mitt vänstra öga) och såg att det rann blod i pupillen vilket gjorde att jag inte såg något överhuvudtaget på det skadeskjutna ögat. Nu helt övertygad om att jag skulle bli blind. Frugan stampade plattan i mattan och fick upp surfarbussen både i brygga, falsett och warpspeed på väg till akuten. Medan jag satt med panik i blicken (på mitt vänstra öga) och funderade på vilket sorts emaljöga jag skulle välja. Väl inne fick jag träffa en ögondoktor på momangen som snabbt gjorde en synundersökning och kollade att allt var ok. Jag skulle nog inte bli blind i allafall. Synen började komma tillbaka allt eftersom blodet i ögat rann undan. Jag frågade min fru om hon velat skilja sig om jag fått emaljöga men det dementerade hon bestämt. Nu blir det vila ett par dagar. Och sen ska det inhandlas ett par innebandyglasögon. Om karriären ska fortsättas. Med trasig rygg, två stukningar, sönderskjutna ben och halvblind.
Så. I dag har jag ett vitt öga. Ett rött öga. Och ett brunöga.

Inga kommentarer: