Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 3 november 2008

Helgen

En riktig skön helg är över. Lugn hemmakväll i fredags följdes upp med middag hemma hos vänner i lördags. Där bjöds det på en riktigt smaskig middag med anka i huvudrollen. Värden tyckte sig se en sjömansmössa på tallriken men jag tror snarare det var en keps från en av knattarna då köttet var lätt rosa, mört och mycket gott. Det dracks, åt och surrades och i bakgrunden stod vår gå-bort present, en elektrisk skridskobana i miniatyr med julbelysning, och knirrade med ett surrealistiskt ljud men spred en varm och härlig julstämning över sällskapet. När värdparet tidigare öppnade paketet och lyfte upp skridskobanan ur kartongen så var tystnaden talande. Men jag tror dom gillade den. Jag tyckte mig se en tår i ögat på värdparet. Jag tror det var glädjetårar.

Inga kommentarer: