Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 6 november 2008

Inför helgen

Jag tror jag går en god helg till mötes. Spritfest i morgon kväll. Och jag har en känsla av att de spelande romerna kommer att vara tillbaka på lördag morgon. Med en helt ny uppsättning bandmedlemmar och instrument. Sen väntar en lördag helt tom på måsten. Bara en nyrenoverad Xbox 360 som står och trånar under platteven. Spela mig! Spela mig! Spela mig! Skriker den. Och jag är inte sämre än att jag spelar. Hela lördagen. Med en tub Bakis, bubbelvatten och förslagsvis något salt snacks bredvid mig där jag ligger horisontalt i soffläge på tvåans växel, och låter våldet flöda över mig som en tsunami sköljer över en strandad val med mineralbrist. Jag ska spela tills ögonen blöder, öronen skrumpnar, fingrarna kroknar och hjärnan imploderar i ett stort "Woooompfff..!"
På söndag väntar en dag av rekreation och eftertänksamhet. Då ska vi på matmässan i Älvsjö. Då ska det svullas mat och dricka i mängder. Jag ska gå runt som en galen labrador med mammaklänning och stoppa i mig allt som ser ätbart eller drickbart ut. Jag ska vara som en enorm dammsugare från TV-shop. Jag suger i mig allt. Vått som torrt. Stort som litet. Skillnaden är jag inte kommer att kunna vikas ihop och stoppas in under sängen efteråt.

Inga kommentarer: