Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 24 november 2008

Äntligen!



Så kom det sig så att tomten kom tidigt i år. Min ömma moder förbarmade sig över min önskan som går långt tillbaka i tiden. Äntligen! Nu är dom mina! De fyra renarna med tjusig släde. Jag kunde inte hålla mig från att packa upp renhjorden och testlysa ekipaget. Vackert så ögonen tåras. Nästa helg ska dom upp på hustaket så att hela grannskapet kan få njuta. Tillsammans med resten av min julbelysning. Jag längtar redan. Lördagen börjar traditionsenligt med "Ett päron till farsa firar jul" med Chevy Chase som inspirationskälla. Sen är det fram med lampor, kablar, sladdar, dosor, kontakter, stege och verktygslåda. Sen ska det julpyntas så det står härliga till. När jag är färdig ska vårt lilla hus lysa upp så att grannarna behöver svetsarmask när dom åker förbi. Renarna sprider redan glädje. Jag är glad. Min fru är glad. Men gladast är nog Fortum.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mycket fint. Ren design. Lysande!