Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 25 november 2008

Nightrider



Jag hoppas verkligen vintern håller i sig. Jag susar fram i snöyran. Jag glider snabbt förbi alla drönare som ligger i högerfil. Jag blåser förbi Gunnar med rutig keps med flytväst, Jofahjälm och skjutklar nödraket i höger hand i en Volvo med nya vinterdäck, snökedjor och varningstriangel fasttejpad i bakrutan. Jag blåser förbi Achmed som hänger ut genom fönstret, kedjerökandes, med tumvantar, solbrillor och björnmuff på huvudet i en Opel Ascona med decimeter-tjock permafrost på alla rutor, trasiga lyktor och däck från Skara Sommarland. Jag blåser förbi Hjördis med galopperande gråstarr i en Ford Ka, varningsblinkern är på sedan i våras och bokhyllan Billy (färdigmonterad) på taket är fastbunden med lakritsremmar. Jag blåser förbi rörmokar-Conny i en rostig Cheva pickup, med fyra cigg i munnen, ena handen i en Happy Meal-påse, den andra letar snus i handskfacket, ena foten på ratten medan den andra sitter fastklämd i dörren. Så. Låt vintern hålla i sig. Så snart snön är borta. Ja. Då är galningarna tillbaka. I vänsterfil.

Inga kommentarer: