Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 13 juli 2009

En summering





Tiden i Simpan går mot sitt slut. Vi har avslutat veckan med en golfrunda på Sjöbo GK. Äntligen har har spelet funkat. Monsterdrive efter monsterdrive. Och lilla frugan och Chevy har kämpat på i sin golfbil. Gravid i 8:e månaden och lirar som om det inte vore något problem alls. Imponerande. Idag hade vi sällskap av två mycket trevliga danskar på banan. Jag förstod inte vad dom sa men jag nickade och log. Efter rundan bjöd dom på öl och glass och pratade på. Jag förstod ingenting. Och jag nickade och log. När jag pratade så nickade dom och log. De tyckte nog vi var trevliga men de förstod nog ingenting.

Jag gillar verkligen Skåne. Det är trevliga människor överallt och kossor som min fru gillar att titta på. Riktiga kossor alltså. Inte människor. Vi har frossat i god mat och dryck som riktiga svin. Inte som onda människor utan som riktiga grisar.

Och så har vi besökt Kurt och hans familj i Osbyholm. En trevlig fikastund och rundvandring på hans föräldrars gods. Ståndsmässigt gick vi runt ägorna och tittade på mark och djur medan Kurt berättade om hans planer att bygga en egen riddarborg med vallgrav och hela baletten. Jag hoppas verkligen att vi får komma på inflyttningsfesten.

En fantastisk skön vecka är över. Snart. Nu ska jag åter igen lägga döda djur på grillen. Dricka gott vin och njuta av min fru och hennes härliga mage med vår kommande illbatting.

Och ett story tack till våra generösa och mycket kära vänner Claes och Lisa som låtit oss två fumliga tjockisar åter igen bo i deras lilla kärleksnäste. I år har vi i allafall inte förstört någonting av deras egendom. Vi lämnar en present som tack och tar med oss fina minnen, varsin enorm mage och en olustkänsla att lämna detta fina landskap.
Nästa gång kanske vi inte åker hem igen.

-- Post From My iPhone

Inga kommentarer: