Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 29 juli 2009

Lyckans ost



Inspirationen är låg. Likadant med motivationen. Jag känner mig trött. Sliten. Inget känns så där riktigt kul. Jag kämpar på med träningen. Den känns också tung och jobbig. Funderade på varför det känns så här. Så kom jag på det. Räkosten. Det är räkostens fel. Jag har inte ätit räkost på en vecka. Jag har alltid ätit räkost. Varje dag. Så länge jag kan minnas faktiskt. Jag älskar räkost. Nästan mest av allt på jorden. Jag kan kombinera räkost med nästan vad som helst. Köttbullar med räkost på macka. Sardiner i tomat med räkost. Salami med räkost. Det funkar med allt. Räkost. Det är livet det. Och nu äter jag räkost kanske en gång i veckan. Jag försöker ju tänka på vikten. I stället äter jag leverpastej. Light. Den smakar och luktar som Sune Mangs skoinlägg efter fyra timmar i biljettkön till Disney On Ice. Inte alls lika gott som min älskade räkost. Jag är som en pundare som inte fått sig en sil på över en vecka. Jag skulle kunna stjäla för en klutt räkost. Ljuga. Kanske till och med döda. Ja, nästan vad som helst.
Jag saknar dig, räkosten. Massor. Bara så du vet.

Inga kommentarer: