Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 8 juli 2009

Kyckling





Vi grillar kyckling och majs. Vi är hungriga. Alla tre. Chevy har spelat golf med oss idag. Han har det bra. Han får åka golfbil med mamsen. Jag själv går. Det är bäst så. Med tanke på att det numera inte finns en solstol som bär upp min tunga lekamen. Efter att ha plöjt sex kilometer fairway och satt potatis hela vägen blir man hungrig. Då kommer den nya fina grillen till användning. Jag vet att Klabbe hade varit stolt över mig. Klabbe och kyckling har ett särdeles speciellt förhållande. Lite som svarta människor har en speciell kärlek till kyckling. Klabbe är lite som en svart när det gäller kyckling. Han gnager och mumsar på bitarna. Koncentrerad på uppgiften. Metodiskt rensar han köttet från benen medan vi andra imponerande ser på. När han är färdig med en pippi finns inget kvar förutom kliniskt rena ben. Idag hade han varit stolt över mig. Han hade sett över min tallrik och nickat medgivande. Hummat för sig själv. Ett diskret godkännande av ätandet. Det finns ingenting kvar. Bara kliniskt rena ben. Klabbes kycklingätande betyder lika mycket för mig som Kunta Kinte betydde för Rötter.


-- Post From My iPhone

2 kommentarer:

Kenta Kinte sa...

Tss, det där är ju kycklingspett med kycklingfilé och det hårda i mitten är då inte ett ben utan just ett spett, i trä...
Jag är inte imponerad...
Kom tillbaka när du har en hel kyckling i handen så kan vi diskutera...
kluck-kluck

Brådgrund Fillingehus-Andersson sa...

Hej!
Jag är 100% politiskt korrekt och helt fördomsfri, och jag ser inga som helst problem med ditt inlägg. Det finns många vita golfare med egen pool som skulle kunna dra en del tråkiga skämt om Borlängebor och annat. Själv till exempel så har jag dragit mycket på smilbanden bara i blotta åtanken av att mången Japan mumsar i sig fisk i tid och otid. Tihi. Se, nu är jag fullifniss igen. Tihi.