Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 31 juli 2009

Fridag

I morgon är det jag som lägger undan hajdräkt, alvfötter och salladsbestick och oljar upp maghjulet, drar på mig fruns eatingpants och öppnar upp min italienska bibel och brassar på en riktig italiensk orgie bestående av grillat lamm, grönsaksomelett med pecorino och vitlök, böngryta med salvia och vitlök, bakar eget bondbröd och rostar det med ännu mer vitlök och sköljer ner baletten med massor av rödvin. Efter att ha kört tio träningspass på tolv dagar som en galen Gunde Svan med uppskjutna stolpiller av uran och dextrosol och räknat kalorier som Sune Mangs räknar småkakor en söndageftermiddag så har jag min fridag i morgon. Jag får laga vad jag vill. Äta vad jag vill. Hur mycket jag vill. Det ska bli alldeles underbart. Jag älskar mat. Jag älskar fridagar.

Inga kommentarer: