Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 20 juli 2009

Jag åker tåg


Jag åker tåg. Min höggravida fru har bilen fram till det att Chevy har pressats ut. Inget konstigt med det. Det konstiga är att jag faktiskt åker tåg. Och så cyklar jag på min frus damcykel med korg. Det konstiga med det är att jag alltid är på lyset när jag cyklar den. Eller snarare när jag leder cykeln hem från stationen. Men nu åker jag alltså tåg. Jag har aldrig gillat det. Jag saknar redan bilen. Men jag ska inte gnälla. Min fru åkte alltid tåg förut. Gnällde sällan. Men. Har ni inte provat att åka tåg. Gör det inte. Det är inget vidare. Det suger faktiskt. Det är riktigt vidrigt. Men här ska jag inte sitta och gnälla. Min fru har det ju bra. I bilen. Det är det viktigaste. Undrar vad hon gör i bilen nu? Kanske lyssnar på radio? Kanske pillar hon lite på ACn? Eller kanske visslar hon? Kanske sjunger hon högt i takt med Arvingarna? Kanske har hon vevat ner rutan och sitter och hänger ut med armen på ett coolt sätt. Busvisslar om det går förbi någon hunk. Vad vet jag? Jag åker ju tåg.

-- Post From My iPhone

2 kommentarer:

Froggy sa...

Muhaaahaaa, tänker aldrig avslöja vad jag gör i bilen :-)

Hegge sa...

Åmä!