Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 17 augusti 2009

On the road again



Så plötsligt. Stopp. Kö. Vad i hela... Och som dom kör, dårarna. Blinda är dom, med ena armen bakbunden och ena foten i munnen. Jag viftar och svär. Flashar med helljuset och hänger på tutan på en galning som vinglar mellan filerna samtidigt som dåren blinkar åt vänster, sedan höger, och sedan vänster, och sedan höger men svänger ut vänster. Idioooot... vrålar jag i kupén och dränker musiken med mina egna svordomar. Så lugnar jag ner mig. Såja. Nu är det bra. Det är inte värt att hetsa upp sig. Så höjer jag musiken på radion. Trallar med. Visslar glatt. Så plötsligt svänger en ny dåre ut rakt framför mig utan att se sig för eller blinka. Så dränker jag musiken än en gång med svordomar och ljudet av bilhornet. Så är allt som vanligt igen.

Inga kommentarer: