Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 3 augusti 2009

Chevy

Det börjar närma sig. Chevys ankomst. Egentligen kan han komma när som helst. Troligen först om några veckor. Men som sagt egentligen när som helst. Jag ställer i dag stora visaren på "Redo!" och lilla visaren på "Kasta oss i bilen och kör till Sjukhuset!".

Så. Vi ska förbereda Väskan i veckan. Väskan som alla har med sig till BB. Full med prylar jag, min fru och vår kommande son kan behöva. Men främst min fru. Hon har en lista. En lång lista. Så Väskan kommer nog att bli Kofferten istället. Sedan vill hon ha mat med sig. Jag har föreslagit klotgrill och färska italienska kryddkorvar som är alldeles fantastiska att grilla.

Så. Från och med i dag är jag alltså redo. Mentalt förbered på att allt kan hända. Mobilen alltid på. Alltid med. Överallt. Beredd att kasta mig i bilen... som min fru kör... Just det, jag har ju ingen bil...beredd att kasta mig i en taxi eller så kapar jag helt enkelt en bil. Springer ut i gatan och viftar med handen och vrålar Polisärende! Sliter upp dörren och kastar ut föraren och säger; ledsen men jag behöver din bil, polisärende förstår ni, och viftar snabbt med ett icakort som att det vore en polisbricka. Gasar iväg till Sjukhuset och rusar in på BB. Letar upp rummet där min fru ligger och väntar på mig. Kastar mig in och kysser henne på kinden och säger; Nu kör vi! Snabbt som attan sätter jag upp klotgrillen och med lagom mycket kol får jag till en sån där alldeles förträfflig glöd och lägger försiktigt upp de åtta korvarna. Kan ni tänka er något bättre. Att det första man får känna som nyfödd är doften av sin mamma. Sedan sin pappa. Och till sist doften av italienska korvar som är så där alldeles förträffligt bra grillade.

Inga kommentarer: