Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

söndag 18 oktober 2009

En dag på landet





Vi åkte ut på landet idag. Nära mina svärföräldrars hem. Vi gick på loppis för att fynda lite barnprylar. Vi började med en promenad. Tittade på får. Ja, på bilden är min fru men bakom henne ligger ett gäng fårskallar. Korkade djur kan jag tänka mig. Men goda att äta. Ser ni att "ljuset" är tillbaka igen. Jag tar det som ett tecken nu när vi är på landet. Det är bra här ute på landet, så säger det. Ljuset alltså. Inte min fru.



Här ligger fåren och drönar och gör just ingenting. Tydligen var det självplock just här. Bara att hoppa in i hagen och greppa ett lamm man tyckte såg smarrigt ut och sen ta hem det och slå det i skallen. Ja, så skulle man såklart lägga 50 kr i en trälåda vid grinden. Så är det på landet. Skönt och avslappnat. Om man nu inte är ett får såklart.

Sen tittade vi på massa skrot på loppisen och så köpte vi lite barnböcker och filmer till Överste Senap. I anslutning till loppisen fanns ett café där svärmor serverade korv. Jag hetsåt fyra korvar och satt sen och stönade och bubblade i en soffa medan frun och några vänner fikade färdigt.



Efter en härlig dag gick vi hem till svärisarna som bjöd på en mycket god och trevlig söndagmiddag med vin och finporslin. Sen satt jag åter igen i en stol och stönade och bubblade.



Översten som inte varit så mycket på landet tidigare var lite orolig för björnar. Så han spelade död en lång stund innan vi tog oss mod att berätta att här fanns det minnsan inga björnar. Då blev han väldigt upprörd och det blev ett himla liv. Så var det med det.

-- Post From My iPhone

Inga kommentarer: