Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 1 oktober 2009

Livets skola del 1 - Italien



Jag ska ju lära Lillen allt jag kan. Det är inte mycket. Men det finns några godbitar jag vill dela med mig av. Han har ju till exempel redan lärt sig att fjärta som en sjöelefant, rapa som en grottbjörn och vara vaken dygnet runt. En annan viktig del är till exempel mat. God mat. Mycket mat. Gärna italienskt. Så, som av en händelse har min snälla och ömma moder bokat ett litet italienskt residens i Toscana nästa sommar för hela tjocka familjen. Där ska vi smörja kråset i två veckor. Det kommer bli ett tufft träningsläger för Lillen. Han ska lära sig att äta kopiösa mängder mat minst tre gånger per dag och minst tre rätter per mål. Han ska lära sig att köra bil som en galen Fittipaldi samtidigt som han hela tiden hänger på tutan och hytter med näven åt andra trafikanter. Han ska sova minst två timmar varje eftermiddag oavsett om han är trött eller inte. Han ska dricka mängder med kaffe, men aldrig, aldrig, någonsin dricka cappuccino efter tolv på dagen. Har han problem med magen så låter han det bli hela släktens angelägenhet, även vänner och flyktigt bekanta. Så det viktigaste av allt. Det man måste göra idag kan man lika gärna göra imorgon. Men helst inte alls, för det är lite lite för varmt för det.

Inga kommentarer: