Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 7 oktober 2009

Holken

Eftersom Överste Senap gillar att blåsa revelj flera gånger per natt så sover jag tillfälligtvis i gästrummet som min fru har döpt till Holken. Jag sover alltså numera i en holk. Där har jag byggt mig ett litet rede. Ett näste om ni så vill. Så nu ligger jag där och ruvar om nätterna. Ibland flaxar jag till på natten och undrar var jag är någonstans. Så tittar jag ut genom dörrhålet som en gök och hoar tyst för mig själv i mörkret. Men jag får inget svar tillbaka. Det är tyst och mörkt. Jag lägger mig igen. Kraxar lite uppgivet för mig själv innan jag åter somnar. Tidigt på morgonen galer tuppjäveln på nattygsbordet som en besatt. Jag ger den en rejäl vinge så att den i ett moln av dun tystnar. Jag flyger upp ur sängen, sätter på mig fjäderskruden och putsar mig lite snabbt. Sömndrucken flaxar jag in i köket och pickar i mig lite blandade smådjur till frukost. Innan jag streckflyger till jobbet pussar jag på familjen och då blir jag glad som en lärka. Sen sitter jag resten av dagen på kontoret med fågelspillning upp över öronen med gamnacke och ugglar.

Inga kommentarer: