Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 27 november 2009

Äntligen



Äntligen. I morgon smäller det. Då ska Lillen invigas i den årliga traditionen med att titta på "Ett päron till farsa firar jul" på morgonen. 100% inspiration. 100% humor. Och 100% undervisning i läran om julen. Efter filmvisningen ger jag mig själv ut för att juldekorera torp och grund. Nu när jag själv blivit ett päron till farsa så ska det bli härligt att föra traditionen vidare till en ny generation som snart är redo att ta vid och i sin tur föra den vidare till nästa osv. Så i morgonbitti bullar jag och Översten upp med sköna kuddar och filtar i morgonsoffan och bara njuter av underhållningen medan frun tar sovmorgon. Efter att alla lampor, renar och slädar är upphängda så ska jag samla hela familjen under månens sken och stoppa i kontakten för att låta oss bländas av det fantastiska skenet av lampor och åter lampor medan dom tårögda stolt applåderar mitt verk. Kanske blir jag kvar ensam där ute i kylan en lång stund och bara står och njuter då familjen för länge sedan tröttnat och gått in. Kanske nynnar jag på en liten julsång. Det blir fint det.

Inga kommentarer: