Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 9 november 2009

Fars dag



Första gången jag blev firad som far. Härlig känsla. Fick en slips av Lillen. Han var väldigt nervös om jag skulle gilla den eller inte. Han hade ju valt den alldeles själv. Och vi har ju bara känt varandra i 9 veckor. Så det är ju inte alldeles lätt. Översten vågade inte titta när jag skulle öppna paketet och gömde sig under snutten och tittade inte upp förrän jag hojtade; nämen, vilken fin slips! Då blev han väldigt glad och stolt över sitt val.




Sen åkte vi ut på landet till svärisarna och gick långpromenad för att sedan äta söndagmiddag. Översten var på ett strålande humör hela dagen och hade söndagskjortan och finskorna på sig.



Svärmor hade som vanligt dukat fint och bjöd på en god middag med vin. Översten satt bredvid i sin egna stol och gungade och observerade allt som hände och sades under middagen. Ibland tjoade han till med ett försiktigt "hoooohooo!..". Så tittade alla ner på honom och han svararade genast med sitt bredaste leende. Så kom hunden och katten in i matsalen och for genast in under bordet där hunden försiktigt förgrep sig på katten. Jag höll för ögonen på Översten som är lite för ung för att skåda naturens skönspel. Katten såg förolämpad ut när hunden var klar och gick till köket för att äta men stannade och blängde surt på oss och hade tydligen helt tappat aptiten. Vi andra åt efterrätt.

Inga kommentarer: