Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 25 november 2009

Fyra dagar

Köpte en hjort igår. Utan att tänka mig för. Frysen är ju full av djur som gris, lamm och kossa. Antingen får jag köpa en frys till eller så får jag äta upp allt. Men vi har inte riktigt plats för en frys till. Så. Jag har fyra dagar på mig. Sen kommer hjorten springandes. Ja, inte själv, den är ju död. Antagligen skjuten. Inte mördad, utan skjuten av en jägare någonstans i mitten av landet. Den kommer i en låda förpackad i påsar. Nej, den är inte styckmördad utan lagligt skjuten. Fyra dagar. På fyra dagar ska jag äta lite mindre än en kvarts gris, några kilo lamm och kossa. Det blir tufft. Det blir fläsk till frukost, lunch och middag. Till efterrätt äter jag lammtårta smyckad med korv. Till kaffet tar jag en bit kanderad kossa. Jag får införa nattmackan igen. På den lägger jag stek och smågurkor. Lillen får sluta amma och börja äta kött istället. Jag får bli en feeder och tvångsmata min fru med färs, färs och åter färs. Och om det ändå inte skulle gå bygger jag en snögubbe i trädgårn. Av kött.

Ikväll tar jag på mig eatingpants, maghjul och köttkeps.

Inga kommentarer: