Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 5 november 2009

Det snöar



Det snöar ute. Visst känner man genast julkänslorna flöda genom kroppen. Härligt. Vilket får mig osökt in på decembers stora händelse. Julbelysningen. Varje år ökar jag försiktigt på min arsenal av ljusslingor, lampor och renar. Inte för mycket. Och alltid vita ljus. Annars tittar min fru på mig och skakar långsamt men bestämt huvudet och så är det genast till butiken och lämna tillbaka 30 meter ljusslang i fyra olika färger. Men jag lär mig. Nu är det vita ljus som gäller. I år har jag redan nio meter ny ljusslang och en extra ren till min skock som nu är uppe i sex magnifika djur. Det kliar redan i fingrarna att få skrida till verket. Att få halka runt på ett snorhalt tak i snöstorm i sockiplast med fyra rangliga renar med släde som ska monteras fast i 30 graders lutning. Att få klättra högst upp i plommonträdet med glöggimma på brillorna med 20 meter ljusslinga med 600 lampor runt halsen och 220 volt fastkopplat i navelsträngen. Det är en fin tradition och jag ser redan fram emot tackkortet från personalen på Fortum.

Inga kommentarer: