Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 18 november 2009

Tittar ut

Sitter på kontoret. Tittar ut genom fönstret. Plötsligt är det som att mina ögon bränner. Smälter som smörkulor i en het stekpanna. Jag gnuggar mig med knogarna. Försöker fokusera blicken. Allt jag kan se är ett suddigt vitt blurr. Sakta men säkert klarnar blicken. Så ser jag. Klart och tydligt.

Det. Är. Blå. Himmel. Ute.

Så blir jag alldeles varm inombords. Tanken att börja dricka alkohol på arbetstid försvinner. Tanken att greppa häftapparaten och skjuta automateld i min egen tinning försvinner. Tanken att stoppa tungan i USB-porten och hoppas dö av en elektrisk chock försvinner. Tanken att klä av mig naken och dansa ut genom kontoret med en enorm ghanaholk i mungipan samtidigt som jag vrålsjunger "Singing in the rain" försvinner. Tanken att gräva en grop under skrivbordet och leva som Saddam Hussein och odla skägg för att bli hittad i april av den militanta städerskan försvinner.

Jag tror det blir en bra dag idag.

Så tittar jag förnöjt ut genom fönstret igen medan jag skriver detta. Det är mulet igen. Och tankarna återvänder snabbare än Sune Mangs blir hungrig igen efter ett toabesök.

Inga kommentarer: