Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 21 februari 2008

Det här är framtiden



Här sitter jag i vår framtida bil. Bilen med stort B. På väg till golfbanan. Med min nya monsterdriver. Kanske spelar vi 18 hål och sen en öl i solen på 19:e.

Jag gillar verkligen bilden. Och hatten jag har på mig. Passar bra på en countryclub på landet. Vi smälter fint in bland de andra medlemmarna. Vi tjittjattar med de andra medlemmarna redan på parkeringen om vår nya bil. Pratar om hur många golfvagnar som får plats där bak. Praktisk, men ändå den där lite sportiga känslan. Och säker är den. Bra om man skulle krocka. 4-hjulsdriven är den också. Det är stabilt på vintern med hala isiga vägbanor.

För att inte tala om vilken framtida praktisk familjebil det är. I och ur med barn- och golfvagnar. Lätt som en plätt. Det är nästan man kan höra en liten filur som nyfiket spanar ut genom fönstret från baksätet när hela lyckliga familjen är på väg till klubben för en mysig söndaglunch.

Liten filur i baksätet
"Mamma?"

Mamma i framsätet
"Ja?"

Liten filur i baksätet
"Varför är alla de andra bilarna så små?"

Pappa bakom ratten
"Hummhummmelimuuummuum..."

3 kommentarer:

Anonym sa...

fet klubba är det lottas?

Hegge sa...

My preciouzzzzzz....

Anonym sa...

Är det en Skoda?