Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 4 februari 2008

Filmerna som gud glömde.

Höken är lös (Bruce Willlis). Battlefield Earth (John Travolta). Och nu Göta Kanal 2 i lördags på tv4. Jag skyller på att jag var bakis och trött. Ligger hjälplös i soffan. Som en sköldpadda på rygg. Hela tiden kämpandes för att nå fjärrkontrollen med mina klumpiga fjälliga extremiteter. Så nära men så långt bort. Jag tvingar mig igenom hela filmen. Som att ha en uranstav i röven. Det är oerhört obehagligt men man är aningens nyfiken på vad som kommer att hända om en stund. Kanske blir det bättre. Det kanske tar sig. Men icke. Det blir bara värre och värre. Det är utan tvivel en av filmhistoriens absolut sämsta filmer. Jag skäms. Jag känner mig smutsig. Jag vill lägga mig i fosterställning i duschen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Svenska folket tycks uppskatta lite...enklare filmer. Nästan 1,7 miljoner svenskar såg Göta Kanal 2 i lördags.