Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

söndag 3 februari 2008

Powerpointdöden

Några tankar som rör sig i ens huvud efter 6 timmar powerpointpresentationer i en konferenshall. Jag är bakfull. Jag är trött. Jag har enorma gaser efter 8 koppar kaffe med tillhörande ljusa ostfrallor som växer som alien-embryon i min mage.

Att den senaste ostfrallan faktiskt innehöll en Alien. Plötsligt sliter den isär min bröstkorg och fläker sig ut i en kaskad av blod och attackerar alla datorer med en powerpointpresentation igång. Jag är död men känner mig ändå mer levande än någonsin.

Jag drabbas plötsligt av en pimpad variant av Tourettes syndrom. Jag ställer mig på min stol. Jag sliter av mig alla kläder. Jag börjar dansa jitterbug samtidigt som jag vrålsjunger "Titta på mig, jag är en schlaaaaampa!" Jag dansar naken ut från lokalen och försvinner bort i horisonten. Fri. Naken. Och kanske får jag vara med i nästa Let´s Dance.

Ovan hotellet svävar ett UFO. En kraftig ljusstråle bryter plötsligt genom konferenshallen. Jag strålas upp i farkosten. Jag vaknar upp i ett drömlikt tillstånd. Jag ser 4-5 lustiga rymdfigurer framför mig. I händerna håller dom märkliga verktyg och instrument. Genast börjar dom göra olika experiment på min kropp. Jag njuter av varje sekund. Fri från powerpointpresentationernas helvete därnere kallad Konferensen. Jag återvänder till jorden som ett genmanipulerat datavirus. Skapad för att förstöra alla PPT-presentationer.


Jag är en samisk shaman. På bordet framför mig ligger 2 st rentestiklar, 200 gr näver, en skalbagge, 2 st läkerol, 4 st hjortron, min farfars pubel och 2 liter hönsbuljong. Jag kokar allt i en järngryta. Jag rör om med en enorm träslev. Jag släpper långsamt ner knappar från ett tangentbord. Jag doppar en datormus med släpiga rörelser samtidigt som jag hummar en uråldrig samisk ramsa. Jag tittar upp. All elektronik har förvandlats till allsköns hemslöjd. Smörknivar täljda i fjällbjörk. Små snidade tomtar med luvor i textil. Träkåsor i olika storlekar och former. Stickade vantar i mängder. Vi brister alla ut i allsång. Vi sjunger visor från forna tider. Någon tar fram en nyckelharpa. Vi gör upp en eld. Vi sitter i ring. Vi myser. Vi teambuildar som aldrig förr.

Inga kommentarer: