Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

söndag 13 april 2008

10 saker



Igår kväll kom ett SMS.
"10 saker. Skinnväst. Plastkniv. Parlör. Sjösjukepiller. Sexpack. Chaps. Karaoketext. Träskor. Nyckel. Och flagga."

Hmm. Jag ser ett scenario framför mig. Jag ska göra mitt bästa för att beskriva det i ord för er. Sen får vi se hur nära verkligheten jag kommer. Det blir väl spännande. Med andra ord. Jag ska koka ihop en soppa av alla 10 ingredienserna ovan.

Jag ska gå på en klubb för män som gillar män. Män som gillar män i chaps och i skinnväst. Träskorna kan tyda på att det gäller finska män. Det stärks även av att en kniv figurerar. I plast. Men vi pratar ju om finska bögar eller hur. För att kunna föra en dialog med dessa finska bögar behöver jag en parlör. Jag pratar inte finska som bekant. Jag tror visserligen att vi skulle kunna kommunicera med hjälp av tecken. Men när det gäller finska bögar och teckenspråk så kan saker lätt missförstås. Och glöm inte att jag bara har en plastkniv till mitt försvar.

Sjösjukepillrena är lätta att placera in i bilden. Bastuklubben är såklart ombord på en Finlandsfärja. Och på Östersjön kan det såklart blåsa en del. Styv kuling. Vi pratar riktigt jättehård styv kuling. Lång. Hård. Styv. Finsk. Kuling.

Nåväl. Karaoketexten. Vi vet alla att finnar älskar karaoke. Och här pratar vi dessutom finska schlagerbögar. Finska sjömän-schlagerbögar. Herregud. Med skepparkrans. Runt den finska pinnen. Jag tar med M.A Numminens text: "Som en gummiboll kommer jag tillbaks till dej".

Sexpack. Här tror jag inte det handlar om öl. Nej. Vi vet alla att finska bögar gillar sexpack. Och öl. Jag tar med mig mitt sexpack på magen. Jag lovar. Dom finska bögarna kommer kunna dansa tango på mitt muskelspel. I högklackat.

Nyckel. Jag behöver inte ta med mig nyckeln hem. Om. Om jag kommer hem igen har min älskling bytt dörrlås. Efter att ha blivit plöjd som en finsk pirog på färjan är jag inte välkommen tillbaka. Jag tar mina väskor som är utställda på gatan och tar bussen till färjan.

Jag viftar med den finska flaggan när jag kliver ombord på båten. Och skriker ut. Tässä on Hegge. Hauska tavata!

Så berätta. Hur smakar soppan?

Inga kommentarer: