Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 22 april 2008

1:a på min craplist just nu - Ensamgolfaren



En Ensamgolfare är en golfspelare som hoppar in ett annat sällskap med golfspelare som ska spela en runda golf. Detta fenomen uppstår på grund av att om du är ensam och vill spela golf så ska du hoppa in där det finns plats. Inget konstigt med det. Det konstiga är. Att nästan utan undantag så är dessa Ensamgolfare oftast riktigt jävla muppiga.


Dom är ofta: paragrafryttare och påvisar mer än gärna alla fel och regelbrott man gör under sin sällskapsrunda som om det vore självaste US Masters. Det är verkligen jättefestligt när man är lätt bakfull och går och hackar upp en ny potatisåker på fairway och får höra följande - "Hörrudu, du får inte lyfta bollen på faiway för att göra rent den. 1 pliktslag!"
Vad jag ofta tänker: Ett ord till och du får min 440 kubiks-driver upp i ändtarmen så långt att du kommer behöva 10 grottforskare att få ut den.

Dom är ofta: utrustade med det absolut senaste inom utrustning och kläder men så fruktansvärt jävla dåliga på golf att dom knappt träffar bollrackarn och skyller på just - utrustningen - "Fan den här skitdrivern kostade ju 9000 spänn och inte ett rakt slag kan den slå! För att inte tala om bollarna... 600 spänn dussinet men ingen backspinn!"
Vad jag ofta tänker: Ett ord till och du får din egen 440 kubiks-driver upp i ändtarmen så långt att du kommer behöva 15 grottforskare att få ut den.

Dom är ofta: bäst i världen på att spela golf och delar mer än gärna med sig av sina tips och råd under hela rundan. Trots att dom har minst dubbelt så högt handicap som en själv. Vid varje jäkla tee är det dags för en ny påtvingad privatlektion.
Vad jag ofta tänker: Ett ord till och du får min och din egen 440 kubiks-driver upp i ändtarmen så långt att du kommer behöva 20 grottforskare att få ut dom.

Jag vet hur det blir:
Nästa gång Ensamgolfaren står där med regelbok och ny driver i hand och frågar om han (det är oftast en han) får gå med i bollen. Då står jag där med ett brett jävla falskt leende och säger: Javisst! Inga problem. Trevligt.
Vad jag kommer att tänka: Ett ord överhuvudtaget och du får min, min polares, min sambos och din egen 440 kubiks-driver upp i ändtarmen så långt att du kommer behöva 30 grottforskare och tunnelborrmaskinen från Hallandsåsen för att få ut dom.

2:a plats: Gladpack (allvarligt, vem fan uppfann detta djävulstyg)
3:e plats: Explorer 7.0 (Browsern alltså, inte drickat)
4:e plats: Benfri laxfilé med ben (den har länge toppat min craplist, men är nu nere på en fin 4:e plats)
5:e plats: Alla lunchställen i Globen (en blandning av orchmat, 80-tal och flygplansmat)

Inga kommentarer: