Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 17 juni 2008

En skurks sanna ansikte



Så här ser en kriminell ut. Jepp. Jag erkänner. Det är jag. På bilden högst upp till höger ser man klart och tydligt. En kriminell. En skurk. En vägpirat. Jag gömmer mig bakom solglasögonen. En skum och mörk fasad. Man kan nästan ana en ond sinnad människa bakom glasögonen med det där lilla irriterande flinet på läpparna. Nej. Usch. Bort med sådana väghuliganer från våra motorvägar.
Och så har vi böterna. Om jag erkänner förstås. Jag är "skäligen misstänkt" för detta hemska brott som det står på pappret från Länsman. Men. Jag erkänner här och nu. Jag är skyldig. Straffa mig. Skända mig. Jag sätter fast mig själv i skampålen hemma i trädgården och låter skatorna bajsa på mig under en hel dag som straff. Kanske kan min fru gå förbi några gånger också och kasta gammal frukt på mig. Kanske smiska mig med en fisk.

Imorgon ska vi provköra bilen igen som jag bara hann ta en kort tur med i måndags. Jag och min lilla fru. Vi ska testa den på motorvägen. Se vad den går för. Men. Jag kommer att köra i min Benny Hill-mask.

Inga kommentarer: