Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 11 juni 2008

Konferensdag

Då var det dags igen för konferensdag under torsdagen. Jag ska göra mitt allra bästa för att vara lyhörd. Jag ska ta in all information jag bara kan. Slicka i mig som en katt i ett badkar fullt med grädde. Jag ska söka av varenda slide på alla härliga powerpointpresentationer med ögonscanner och hjärnradar. Underbart. Jag kommer att vara en levande hårddisk som bara fylls med nödvändig information och siffror. Och jag ska lagra det med stolthet. Jag kommer att nicka bifallande och sitta och humma när dom drar något som känns så där extra viktigt. Jag kommer inte att behöva anteckna eftersom jag har alla sinnen och kroppsöppningar på vid gavel. Jag repeterar gärna för min stolsgranne om jag märker att hon eller han är ouppmärksam. Kanske skakar jag lite så där allvarligt på huvudet samtidigt som jag tittar lite nedlåtande på min stolsgranne. Skrockar lite. Trycker pennan hårt i ögat på honom/henne som en markering. Var med lite för helvete! Suckar för mig. Söker ögonkontakt med föredragshållaren. Får en medhållande blick. Nickar och hummar lite för mig själv.

Efter avslutad konferens är det så kallad sommarpub. Då ska vi inmundiga rusdrycker. Eldvatten, som dom gamla rödskinnen kallade det. När jag blivit ett med Manitou och rökt en totempåle och blandat blod med Feta Måne och Bleka Nuna så kommer jag att tassa hemåt med mockasinerna ut och in och hoppa upp på min blanka järnhäst vid stationen och rida hem i solnedgången till min lilla squaw.

Inga kommentarer: