Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 11 juni 2008

Sverige - Tzatzikiland 2-0

Jag vet. Jag stekte dom. Jag hade fel. Men jag fick rätt vad gällde Zlatan i allafall. Han gjorde en balja. Riktigt snyggt var det också. Sverige överraskade positivt. Lagerbäck likaså. Mannen hade ju kostym på sig. Han hade lämnat sin overall hemma i husvagnen. Men lugnet hade han behållt. Han satt där vid långsidan som om han satt och petade på sin flintastek på engångsgrillen utanför husvagnen. Tittade lojt upp ibland. Som om det var mer intressant att titta på gamla repriser av Lilla huset på prärien. Och Grekland. Vilket gäng. Vilket lir. Det var nog det värsta jag sett. Grisfotboll rakt igenom. Hur fan kunde det gänget vinna EM för 4 år sedan? Ofattbart. Men vi slipper nog se så mycket av dom. För med det spelet kommer dom inte gå vidare från gruppen. Men. Jag kan ju ha fel.
Och jag står fast vid att Sverige har för många träben på plan. Se bara på Hansson. Vilket mål. Han dribblade med knäskålarna. Och avslutade med ett distansskott från 65 cm med en riktigt kanonskott med sidan av benet. Vackert. Men dom räknas också. Som tur är.

Inga kommentarer: