Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 16 juni 2008

Måndag

Fick ett brev från Lagens Långa Arm i fredags. I brevet låg ett papper med ett fint foto på mig i vår bil. Där satt jag med solbrillor och drömde om Smögen. I full fart mot västkusten. Sveriges framstjärt. Det blev ett fint möte mellan mig och fartkameran. Och ett sånt fint foto det blev. Men dyrt. Och för dom pengarna tycker jag att dom kunde låtit min fru varit kvar på bilden. Nu fick hon en grå fyrkant lagd över nunan. Utan den hade vi iallafall haft ett fint semesterfoto på oss i bilen på väg genom Sverige. Kanske hade vi kunnat sätta det i en ram som ett fint minne? Kanske hade vi kunnat göra julkort av det?

Jaha. Det bjöds på drömgolf i lördags när vi tog en morgonrunda. 40 poäng. Det var länge sen jag spelade så stabilt. Driverhelvetet fungerar. Puttningen sitter. Det mesta faktiskt. Jag gick sista 10 hålen på två över par. Spelade som en Parnevik hög på smurfpastiller. Men. Nästa gång är man väl ute bland svampplockarna och letar boll som vanligt.

4 arbetsdagar kvar. Sen följer en veckas efterlängtad semester. Först ut i skärgården för Midsommarfirande. 15 grader. Och regn. Som traditionen bjuder. Efter det styr jag kosan norrut. En veckas härligt fiske väntar. Anslagstavlan är med och spelar in varningsfilmer om sjövett och fylla som vanligt.

Ikväll provkör jag en ny bil. Nissan Qashqai. Den går inte lika fort som vår Mazda. Men jag har ju redan en fin bild på mig i bilen. För 1500 kronor.

1 kommentar:

Anonym sa...

Din lille linslus...
Grattis!!