Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 16 juni 2008

Hemfärd

Jaha. En lastbil börjar brinna i tunneln till Södra länken. Tunneln stängs av. Totalt stopp i trafiken. På en timme kommer jag från Globen till Gullmarsplan. Det är ungefär en kilometer. Det tar mig drygt en och en halv timme att ta mig till Veddesta där jag skulle provköra bilen. Det är sjukt. Det är sjukt att så fort en olycka händer så lamslås hela jävla Stockholm. Det var inte länge sen en annan lastbil krockade vid Essingeleden och orsakade kaos och kostnader för åtskilliga miljoner. Vad är det för jävla u-land vi bor i. Jag säger så här. Om vilket parti som helst säger att de kommer bygga en jävla ringled runt den här cp-stan så kommer dom att få min röst. Det spelar ingen roll vad dom står någonstans för övrigt. Om deras partiprogram säger så här: Vi hatar husdjur och kommer döda alla husdjur med en Black & Decker skruvdragare (kryssmejsel) men vi kommer att bygga en ringled. Dom får min röst. Om deras partiprogram säger så här: Vi hatar dvärgar, papegojor, blondiner och italiensk husmanskost och vi kommer att kasta alla närsynta i fängelse men vi kommer att bygga en ringled. Dom får min röst. Om deras partiprogram säger så här: Vi kommer tvinga alla att klä sina villor i brun manchester, måla era fruar gröna, och sälja era barn på Blocket.se men vi kommer bygga en ringled. Dom får min röst. Nu fan toppar Stockholmstrafiken min Craplist. Och kom inte och säg att jag ska åka kollektivt. Varför. För det suger balle.

Och bilen då. Ja. Det blev en snabb provtur. Men den var inte dum. Inte alls dum. Med automatlåda och allt. Det kan ju vara skönt att slippa behöva röra runt i såsen när det är 8 mil lång kö hem.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hmmm, jag känner en viss irritation i luften...