Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 17 juni 2008

Träning

På torsdag ska vår interntävling avslutas och vinnaren koras. På de 56 dagar tävlingen pågått har jag nu tränat/motionerat 40 tillfällen. Sug på den ni. Men. Nu är jag sjukt trött på att träna. I dag gick jag bara på 100% vilja med 0 % energi.

Jag bara stänger av. Biter ihop. Drömmer mig bort. Låter mig plågas. Försöker lämna min kropp mentalt. Låter den stå där med hantlar i händerna och smärtan. Låter kroppen skändas av löpbandet, maskinerna, situpsen, armhävningarna och skivstången medan mitt mentala JAG sitter på kanten bredvid och äter chips och sippar på en kall öl. Jag hojtar till mitt fysiska JAG; Kom igen nu ditt lilla fetto! Knäpp av dig maghjulet och rör på dig! Har du alltid mammakläder när du tränar? Say my name bitch! Who´s your daaaaddy! Jag tänder en cigg. Blossar lite. Knäpper iväg fimpen mot mitt fysiska JAG. Den landar i håret som genast fattar eld. Mitt fysiska JAG får panik. Slår sig på huvudet med en 15 kilos vikt för att släcka elden. Hittar ett par gamla kvarlämnade Adidas-shorts i en hörna som mitt fysiska JAG drar över huvudet för att släcka elden. Stanken från byxorna är obeskrivlig. Och dom fattar genast eld. Mitt fysiska JAG kastar sig ut genom fönstret. Det är nio våningar ner. Mitt mentala JAG sitter kvar. Tänder en ny cigg. Öppnar en ny öl. Med ett flin på läpparna. Det är sluttränat.

Inga kommentarer: