Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 9 juni 2008

Helgen



En skön helg är slut. Dubbla barnkalas med tårtor, bullar, pajer och fika i solen. Söndagen bjöd på golf i 30 graders härlig sommarvärme. Och riktigt finlir av både mig och frugan. Efter rundan slank både öl och glass ner på klubben. Raka vägen hem till poolen för att svalka sig i 28 gradigt vatten (all time high). Samtidigt som grillen stod och pyrde och trånade efter de 6 hekto kött som låg och marinerade sig tillsammans med färska champinjoner. Allt detta sköljdes sedan ner med några glas rött på altanen. Innan jag somnade i s(t)olen framför min tomma tallrik hann jag med att puffa i mig en nödraket för att sätta punkt för en lång skön helg.
Till alla er som nu mot förmodan gnäller över att det är för varmt vill jag bara påminna om hur kul det är att sitta i novembermörkret med revolvermynningen mot tinningen och en hängsnara runt halsen och ett sexpack stolpiller med valium uppskjutet i röven. Samtidigt som du med en tom blick stirrar ner mot den kalla radhusbiffen som ligger som en blöt roadkill på tallriken. Ute är det 4 plusgrader och ihållande spöregn från sidan och solen har du inte sett på 5 veckor. Du lyfter blicken från tallriken bara för att se din 16 år gamla Golden retriever vid namn Greger sittandes på huk över din nyinköpta ryamatta lägga en kabel som skulle få en McFlurry galen av avundsjuka.

Inga kommentarer: