Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 15 december 2008

Helgen



Årets julpyssel är till ända. Det bakades, pysslades, åts och drack. Ambitionsnivån var ovanligt hög. Fantastiska små kreationer skapades och packeterades i cellofan och julsnöre. Själv arbetade jag i marsipan. Jag provade även en skön crossover mellan marsipan och pepparkaka. Ett härligt samspel mellan två olika material. Mellan man(?) och julgris.
Årets höjdpunkt var nog pipparkaksformarna med olika ställningar från Matilda och Martin. Bilder ser ni här: http://fryxell.blogspot.com/
Söndagen gick i vilans tecken. Åt frukost vid lunchtid. Klädde på mig vid 1500 tiden. Horisantalläge hela dagen med skön komedi från TV4 film, Napoleon Dynamite, som jag faktiskt inte sett tidigare. Eftermiddagen fortsatte med tvspel, skinkmackor, pepparkakor, lussebullar och julmust.
Om ryggen inte rasat ihop så hade det blivit åtskilliga löprundor den här veckan för att bränna helgens kraftiga overload. Men. I stället blir det lättare styrketräning och fortsatt juljäsning av min kropp lagom till beachen.
Förra veckan hade jag ett ben i Thailand. Den här veckan känns det som båda benen är där och med ena armen i julgröten och hela huvudet nerstoppad i glöggen. Så. Fram med droppställning, defibrillator och luktsalt så härdar vi ut sista veckan i kuvösen.

Inga kommentarer: