Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 22 december 2008

Måndag

Jag är trött och tjock. Jag var fortfarande bakfull i lördags efter torsdagens julfest. Jag är alltså även gammal. Jag har en 80-årings trasiga rygg. Stela smala dvärgben. Pölsemannens tjocka bleka mage. Bobby Ewings hårresande frisyr. Jag är lika blek som Snömannen och har minne som en guldfisk som simmat in i väggen. Men snart är det långledigt. Tid för självömkan, frosseri och färgglada stolpiller. En härlig tid stundar med andra ord. Så. Snart simmar den här fisken runt i julglöggen ett par dagar. För att sedan sprattla loss i varmare breddgrader. Och hem kommer fisken pigg som en mört, hal som en ål, kåt som en torsk och brun som en brugd.

Inga kommentarer: