Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 8 december 2008

Helgskinkan

Jag hann aldrig med att göra julskinkan i helgen. Den är inhandlad och ligger i kylen och väntar på att mina flinka fingrar ska börja smeka den med senap. Istället blev det Toscansk köttsås för hela slanten. Den fick stå och puttra i hela tre timmar på lördagseftermiddagen. Medan den stod och blev så där mustigt mäktig så gjorde jag egen pasta igen. Pasta Pici. En lite tjockare pasta gjord på bara mjöl, vatten, havssalt och lite olivolja. Med massor av parmesan och en flarra rött så blev det full storm i gomseglet. Jag avslutade middagen med några rackarbajsare av min finfina Grappa från Toscana och en lysraket. Resterna från köttsåsen blev till en lasagne på söndagen där jag vispade ihop en härlig bechamel med massor av riven pecorino. Ingen smalmat direkt. Men veckorna är ju till för att löpträna bort helgens overload. Så. Jag försöker väl gå på skinkan i veckan istället. Och kanske. Kanske får en del av er smiska min skinka på lördag.

Inga kommentarer: