Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 11 december 2008

Låtsasjobbarminen



Det har tagit lång tid. År av övning. Jag har finslipat det ned i minsta detalj. Provat olika poser. Olika ansiktsuttryck. Varifrån ljuset ska falla. Kroppsspråket, ögonen, munnen och auran ska signalera att det här en man som arbetar. Med något väldigt viktigt och ansvarsfullt. Stör inte. Kom inte ens nära. Vill du något så kom tillbaka om ett par dagar. Helst veckor. Maila inte. Ring inte. Kortfattat. Stör inte en konstnär när han skapar något stort. Alla andra är bara luft just nu för mig. Så fokuserad är jag på uppgiften. Det är få som ens kan se så här upptagna ut när dom faktiskt har något otroligt viktigt att göra. Nu kan man tycka att det är dumt att avslöja fasaden. Men ingen kommer ju kunna avgöra när jag arbetar med något viktigt eller som på bilden ovan egentligen bakar en silltårta för åtta personer och skriver det här inlägget samtidigt. Skickligt? Sjukt skickligt säger jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Känner igen den där "posen", blicken, minen...den var väl använd av oss båda på vår "arbetsplats"...