Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

fredag 5 december 2008

Prisa Gud, här kommer skatteåterbäringen!

Jag trodde skattmasen hade glömt mig. Men. Nu trillade mina slantar in. Äntligen. Jag har känt mig som Chevy Chase hela december i väntan på sin julbonus. Man vet att den kommer varje år. Men inte hur mycket. Nu gjorde jag inte riktigt som Chevy och beställde en swimmingpool i förväg och hoppades på att bonusen skulle täcka allt. Sedan står där man där med brallorna i knävecket inför hela släkten på julafton efter att ha sprättat bonuskuvertet och det visar sig att allt man fick var ett års abonnemang på Jell-O. Roligt. Men tragiskt.
Så tack kära Skatteverk. Eftersom jag dessutom gjorde min egen deklaration på flera år (hade en revisor tidigare men han försvann spårlöst) och det kändes som att jag fyllde i en tipskupong på fyllan. Man vill helst helgardera varje rad men man vet att det inte går och då skiter man i alla system och chansar istället som en schimpans på crack. Sedan lämnar man in skiten alldeles för sent och ber en stilla bön till Fru Fortuna att personen som kollar att allt stämmer sedan antingen är blind, galen eller väldigt väldigt snäll. Eller helst allt av detta.

Inga kommentarer: