Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 8 december 2008

Sjuka bilder

På lördag är det dax igen. Vårat årliga julpyssel. Jag sitter och funderar på vad jag ska pyssla med. Det finns så många olika material att arbeta med. Jag drömmer mig bort. Jag börjar se bilder framför mig. De är otäcka. Sjuka. Små hemska skapelser. Det blir imma på fönstret. Ljuset i rummet försvinner plötsligt. En konstig bakgrundsmusik börjar spela. Jag kallsvettas.
"Pling!"
Det blinkar till i mailkorgen. Det är från Tomten! Subject: "En första varning". "Dont go there boy! Jag skickar en Nisse på dig som knackar båda dina knäskålar på direkten. Sen kommer han att lägga varma russin i kalsongerna på dig när du ligger och skriker på köksgolvet med ögonen fulla med glasyr och trasiga knän. Hälsningar Tomten".
De hemska bilderna försvinner. Skönt. Nu ser jag plötsligt bara små söta änglar, renar och tomtar i marsipan. Med kanske en liten liten choklad-doppad pillevipp.
"Pling!!"
Fan.

Inga kommentarer: