Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 3 december 2008

Julbord

Det börjar närma sig Dopparedagen. Det går fort nu. Det är julbord än hit och än dit. Men. Jag håller på mig. Precis som med sex innan äktenskapet. Här doppas ingenting innan julafton som Tomtefar säger. Allt blir ju godare och lite mer spännande när man sitter där samlad runt julskinkan och den är osmiskad och fin. Och abropå just skinka så har ju jag en liten tradition varje år. Jag smygdoppar lite kan man säga. Fingrar lite i grytan. Plockar några blad från blomman. Hur som helst. Jag brukar göra mig en grilljerad skinka ett par veckor innan jul. Men det är allt. Jag stannar där. Går aldrig över gränsen. Några skinkmackor med stark senap. Det är det vi pratar om. Inget mer. Jag kan inte hålla mig. Till helgen skinkar jag på!

1 kommentar:

Anonym sa...

Har också en skinka därhemma som jag gärna vill lägga vantarna på...