Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

onsdag 14 januari 2009

Hemma

Så var vi hemma igen. Efter en mardrömsöppning på hemresan med en taxi som aldrig dök upp som den skulle på hotellet 04:15 i natt. Lätt panik for genom oss då det inte bara är att ringa efter en ny taxi. Så jag gav mig i väg på jakt efter en ny taxi uppför gatan medan frun stod kvar och väntade ifall taxin skulle dyka upp. Jag kom dock inte långt. Efter 200 meter blev jag anfallen av en hel flock galna rabieshundar. Varav en bet mig i benet, turligt nog hade jag klätt om till vinterskruden så jag bar jeans och bettet tog i byxan. Vrålandes mot hundarna vände jag på klacken och gick skräckslaget tillbaka till hotellet med hundarna skällandes och morrandes i bakgrunden. Efter mycket om och men fick vi tag i en skrothög till taxi som i ilfart körde oss till flygplatsen. Chaffören såg ut som om han hela tiden skulle somna eller redan sov, hängandes över ratten, fladdrandes mellan filerna på motorvägen, och bilen knorrade och gnisslade. Motorn skrek av plåga när den trötte thaikillen varvade upp skrället i brygga. Men. Fram kom vi. Och efter 12 timmars härlig flygning med knäna strax under hakan så är vi hemma. Kalla, trötta och hungriga. Då är det extra skönt och mysigt att kliva in i sin villa med 16 grader inomhus.
Nu ska jag packa upp. Sen ska jag packa ner. För i morgonbitti flyger jag till Östersund för konferens med jobbet. Så. Jag tar med sälskinnskalsonger, samedräkt, isbjörnstofflor och 6 timmars jetlag.

Inga kommentarer: