Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

tisdag 5 april 2011

Project S - ett utkast!

Jag lutar mig tillbaka i fåtöljen. Oxblod. Ja, fåtöljen alltså. Det är det bästa. På bordet framför står ett glas i kristall. Det gnistrar i skenet av brasan. Ute ylar vintern. Jag häller på tills det rinner över kanten. Det spelar ingen roll. 250 kr centilitern. Bah! Vem bryr sig om kronor tänker jag medan jag öppnar locket på min humidor. Jag snurrar cigarren under näsan ett par varv. Bah! Vem bryr sig vad den doftar tänker jag medan jag sliter ut ett vedträ ur brasan och tänder upp min cigarr. En gnista hoppar från vedklampen. Min konjak fattar genast eld och drinkbordet står snart i lågor. Bah! Vem bryr sig om sprit tänker jag medan jag sveper resten av min brinnande konjak. Medan min magsäck fattar eld tar jag ett djupt bloss på cigarren. Lutar mig tillbaka i oxblodsfåtöljen som nu också brinner. Bah! Vem bryr sig om möbler nu när första utkastet är klart!

Inga kommentarer: