Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

måndag 21 mars 2011

Project S

Nu är vi igång på allvar. De första sidorna är skrivna. Jag satte mig sent i lördags kväll. Stirrade på den tomma lysande skärmen. Fingrarna svävade ovanför tangenterna som olycksaliga andar. Dom ville liksom inte landa någonstans. Det var som ett stort nystan av galenskap. Man vet inte riktigt var man ska börja någonstans. Som tur var hade jag hällt upp en liten fin italiensk grappajävel. Ett par snabba slurkar och plötsligt började fingrarna göra nedslag i tangentbordet. Till en början långsamt. Efter ett helt glas grappa. Allt snabbare. Efter två glas. Warpspeed. Tre små härliga kapitel blev nerskrivna. Korta. Ja. Men ändå. Tre kapitel. Konstiga? Ja. Barnvänliga. Ingen aning. Så blev jag plötsligt trött och gick och la mig. På söndagen läste jag igenom det jag skrivit. Herregud. Ikväll skriver jag om hela kapitel 1 och delar av 2. Kapitel 3 har jag fortfarande inte förstått ett enda ord av.

Inga kommentarer: