Besökare

Totalt antal besökare: Antal besökare denna månad: Antal besökare idag: Antal besökare denna vecka:

torsdag 31 mars 2011

Trött

Är inne på min vad, femte kopp kaffe idag? Är trött. Bakis. Storbandet var på besök imorse igen. Orkar inte berätta vad dom gjorde med mig. Känner mig smutsig bara. Sitter och försöker jobba. Det går. Långsamt. Plötsligt hör jag små tassande steg. En liten figur som påminner starkt om min ena njure tassar förbi på skrivbordet. Han har lustiga skor på sig. Hög hatt och käpp. Musik börjar spelas. Njuren drar igång ett cabarenummer med stepp och hela skiten. Han grinar illa åt mig. Han avslutar numret med att pinka på min musmatta. Jag gnuggar mig i ögonen. Tittar upp igen. Han är borta. En liten pöl ligger kvar på bordet.
I morgon går jag ut igen.

Inga kommentarer: